Kreivin Isännöinnin ensimmäinen toimintavuosi on kohtapuolin paketissa. Nyt kun työtahti hieman hiipuu loppuvuoden kohdalla, on hyvä pysähtyä miettimään kulunutta vuotta. Se on ollut erittäin mielenkiintoinen ja opettavainen. Kiitokset asiakkaille ja kumppaneille tästä!
Isännöintiala on digimurroksessa ja muutos perinteisistä työtavoista nykyaikaiseen suuntaan saattaa muuttua nopeastikin. Koronaepidemia on osaltaan vauhdittanut muutosta, kun mm. sähköisiin kokouskäytäntöihin on rajoitusten vuoksi siirrytty monessa taloyhtiössä. Tämä kehityssuunta on mielestäni hyvä. Se palvelee sekä isännöintipalvelun tuottajia että asiakkaita. Kannustamme asiakkaitamme vielä rohkeammin tarttumaan tarjolla oleviin sähköisiin palvelukanaviin ja työkaluihin.
Digimurroksen aasinsiltaa pitkin päästäänkin varsinaiseen aiheeseen eli Kreivin Isännöinnin ensimmäisen toimintavuoden kokemuksiin.
Kreivin Isännöinnin keskeisimpiä liiketoimintaa ohjaavia arvoja ovat hyvä palvelu ja nykyaikaisuus. Molemmat arvot rakentuvat vahvasti sähköisten kanavien hyödyntämiseen. Tavoitettavuus, luotettavuus ja nopeus ovat hyvän palvelun kulmakiviä. Jos vielä viestintä on aktiivista, ennakoivaa ja aloitteellista, niin hyvän palvelukokemuksen ainekset ovat koossa.
Miten onnistuimme täyttämään asiakaslupauksemme vuonna 2020?
Saamamme palautteen perusteella valtaosa asiakkaistamme on tyytyväisiä saamaansa palveluun. Tästä olemme ylpeitä! Nykyaikaisuuden osalta vuodelle 2021 jäi vielä kirittävää. Sähköiset kanavat olivat kaikkien asiakkaiden käytettävissä, mutta niiden käyttöönotossa ja opastuksessa riittää vielä tekemistä. Tämä on yksi selkeä kehityskohta ensi vuodelle. Viestintäsuunnitelman toteuttamisessa on myös varaa parantaa. Ensi vuonna lupaamme olla aktiivisempi viestijä!
Osaamisen jatkuva kehittäminen on meille tärkeää
Isännöitsijältä vaaditaan laajaa asiantuntemusta, varsinkin jos käsillä on isompia hankkeita ja homman haluaa hoitaa hyvin. Rakennusteknisten kysymysten ymmärtämisen lisäksi tarvitaan mm. laajaa kiinteistöjuridiikan ja taloushallinnon osaamista.
Saimme ensimmäiseen vuoteen lentävän lähdön, kun monella uudella asiakkaalla oli joko meneillään tai suunnitteilla merkittäviä peruskorjaushankkeita. Julkisivun peruskorjaus, öljylämmityksen vaihtaminen maalämpöön, takuukorjausasiat ja yhden huoneiston peruskorjaus sisäilmaongelmien johdosta ovat hankkeita, jotka ovat työllistäneet läpi vuoden ja varmistaneet osaamisen kehittymisen. Lisäksi on lukuisia muita pienempiä korjaushankkeita ja kunnossapitoasioita, jotka ovat haastaneet sekä teknisesti että juridisesti. Kiitokset asiakkaille luottamuksesta ja mielenkiintoisista tehtävistä!
Toivotamme kaikille asiakkaille hyvää joulua ja onnea vuodelle 2021!
Jatkamme kehityksen tiellä myös jatkossa.
Thomas Hacklin
Kreivin Isännöinti
Vuosi numeroina:
- ottanut haltuun 13 uutta taloyhtiötä
- osallistunut 41 hallituksen kokoukseen
- osallistunut 16 yhtiökokoukseen
- laatinut yli 60 kokouspöytäkirjaa tai muistioita
- osallistunut 25 koulutus- ja verkostoitumiswebinaariin
- vienyt maaliin maalämpöhankkeen, energia-avustushakemuksia, huoneiston saneeraushankkeen, valmistellut taloyhtiön lisärakennushanketta ja hallinnoinut useita pienempiä korjaus- ja kunnossapitotöitä
- hyväksynyt 853 ostolaskua
- tehnyt 13 taloyhtiön vuosikirjanpidon
- vastannut satoihin puheluihin ja sähköposteihin.