Kreivin Isännöinti ottaa 1. huhtikuuta alkaen käyttöön Link Mobilityn tekstiviestipalvelun ja lähestyy asukkaita jatkossa myös tekstiviestein. Taloyhtiön tiedotteet ja muut asumiseen liittyvät viestit tulevat suoraan asukkaiden puhelimeen. Ne tavoittavat vastaanottajat nopeasti, mikä on tärkeää erityisesti kriisitilanteissa. Tekstiviesti saavuttaa myös ne henkilöt, jotka käyttävät sähköisiä asukaspalveluita vain harvoin.
”Tekstiviestipalvelu on meille yksi keino lisää olla näkyvästi esillä asukkaiden arjessa, helpottaa tiedon saatavuutta ja lisätä vuorovaikutusta taloyhtiöissä. Tekstiviestit luetaan kännykästä keskimäärin viiden minuutin sisällä, joten se on ylivoimainen kanava, kun asukkaat halutaan tavoittaa nopeasti ja varmasti”, kertoo Thomas Hacklin Kreivin Isännöinnistä.
Link Mobilityn tekstiviestipalvelu on yhdistetty taloyhtiöiden asukassivuihin ja -tietoihin, joten asukkaiden puhelinnumerot löytyvät sitä kautta automaattisesti. Mobiilisovelluksen luotettavuutta lisää se, että lähettäjä saa tiedon viestin vastaanottaneista. Se kertoo myös, jos viesti ei ole mennyt perille ja mikä siihen on ollut syynä. Informaatiotulvan vähentämiseksi tekstiviestit saa kohdennettua juuri niille asukkaille, joita ne koskevat. Esimerkiksi tiedon saunan hajoamisesta ja vuorojen peruuntumisesta saa lähetettyä vain niille, joilla on saunavuoro, tai tiedon pihaan tulevasta nosturiautosta vain autopaikan omaaville. Pihatalkoista tai yleisistä huoltotöistä on useimmiten tarve muistuttaa kaikkia asukkaita samalla kertaa.
”Tavoitteenamme on käyttää alan parhaita työkaluja asukkaiden palvelemiseen. Viestinnässä on yhtä tärkeää käyttää kanavia, joita ihmiset muutoinkin käyttävät. Tekstiviestillä saamme tiedon perille kaikille yhtä nopeasti”, Hacklin lisää.