Vuoden 2023 lopussa teimme sarjassaan ensimmäisen asiakastyytyväisyyskyselyn. Se suunnattiin taloyhtiöiden hallitusten jäsenille anonyymisti. Meille oli tärkeää saada asiakkailtamme palautetta siitä, missä olemme onnistuneet ja missä taas meidän tulisi parantaa. Kyselyn tulokset antoivat meille myös mahdollisuuden selvittää, miten hyvin arvomme toteutuvat ja heijastuvat asiakkaillemme.
Saimme vastauksia nelisenkymmentä. Lähes 80 prosenttia vastanneista koki, että yhteistyömme on kokonaisuutena sujunut joko hyvin tai erinomaisesti. Eri tehtävien joukosta erityisesti yhtiöiden talouden hoitamiseen ja viestintään oltiin varsin tyytyväisiä. Nämä kaksi osaamisaluetta ovat nousseet valtakunnallisissa isännöintitutkimuksissa isännöitsijän tärkeimpien tehtävien kärkeen. Kolmantena mainittiin asioiden loppuun saattaminen.
Saamistamme avovastauksista ilmenee, että emme ole aina onnistuneet hoitamaan jokaisen asiakkaan asioita sovitussa tai toivotussa aikataulussa. Uusien kehittämisideoiden lisäksi meiltä odotettiin myös nykyistä enemmän panostusta taloyhtiöiden korjaushankkeiden hankintapuoleen ja johtamiseen sekä kiinteistöhuollon ja muiden urakoitsijoiden työn valvontaan.
”Olemme nöyrän kiitollisia kaikesta saamastamme palautteesta, joka oli yleisesti ottaen hyvin positiivista. Tulokset antavat myös tärkeää osviittaa meihin kohdistuvista odotuksista ja alueista, joihin meidän tulee panostaa aiempaa enemmän. Haluamme pystyä hoitamaan asiakkaillemme tärkeät asiat entistä sujuvammin. On myös selvää, että meiltä odotetaan asiantuntijatukea taloyhtiöiden päätöksentekoon, sekä niiden arvon säilyttämiseen ja nostamiseen. Tavoitteenamme on hioa toimintaamme entisestään, jotta voimme vastata näihin odotuksiin”, toteaa Thomas Hacklin Kreivin Isännöinnistä.
Jatkossa toteutamme asiakastyytyväisyyskyselyn samanlaisena vuosittain sekä hallituksen jäsenille että asukkaille tulosten seuraamiseksi. Otamme luonnollisesti vastaan palautetta myös näiden kyselyjen ulkopuolella.